lt
  • en
  • pl
  • ru

Straipsniai

Airbag atsiradimo istorija
Airbag atsiradimo istorija

Oro pagalvės keleiviniams automobiliams buvo pristatytos Jungtinėse Valstijose maždaug 1970-ųjų viduryje. Jos buvo siūlomos kaip patogi alternatyva saugos diržams, siūlydamos panašaus lygmens apsaugą susidūrimo metu. Ford pristatė bandomąją flotilę automobilių su oro pagalvėmis 1971 metais, 1973 metais jais pasekė ir General Motors bei Chevrolet. 

1975 Buick Electra Oro pagalvės „AIRBAG“ veikimo principas
1975 Buick Electra Oro pagalvės „AIRBAG“ veikimo principas

Oro pagalvė (angl. Airbag) – tai prisipučianti pagalvė, kuri montuojama į vairą ar mašinos panelę,  ir susidūrimo metu galinti akimirksniu prisipūsti, taip apsaugodama vairuotoją ar keleivį nuo rimtų sužeidimų. Skirtingai nuo saugos diržų, oro pagalvė laikoma pasyviu saugumo įrenginiu, nes jai aktyvuoti nereikalingas joks papildomas automobilio vairuotojo ar keleivio veiksmas.

Airbag pripūtimo sistema arba dujų generatorius
Airbag pripūtimo sistema arba dujų generatorius

Airbag pripūtimo sistema arba dujų generatorius (angl. Inflation system)- tai dar viena pagrindinių sudedamųjų dalių, kurios paskirtis susidūrimo atveju, akimirksniu išskleisti pagalvę. Jos veikimo principas pagrįstas chemine reakcija, kurią sukelia elektrinis signalas, ateinantis iš elektroninės valdymo sistemos, arba sensoriaus į dujų generatorių. Dujų generatorius  išskyria N2 dujas, kurios ir pripučia pagalvę.

Airbag smūgio davikliai
Airbag smūgio davikliai

Smūgio daviklis – įtaisas, dirbantis kartu su valdymo įenginiu (ACU), ir skirtas atpažinti susidūrimą. Jis matuoja susidurimo lygį. Daviklių išdėstymas yra parinktas taip, kad galėtų atpažinti koks tai susidūrimas. Esant staigiam greičio sumažėjimui, daviklio kontaktai susijungia ir siunčia signalą į valdymo įrenginį. Valdymo įrenginys dar tikrina koks yra „saugos“ daviklio signalas. Jei iš pastarojo gaunamas: tada iš valdymo įrenginio siunčiamas signalas, į pagalvės detonatorių. Taigi yra dviejų tipų patvirtinimas davikliai: smūgio ir apsaugos.

Oro pagalvės valdymo blokas
Oro pagalvės valdymo blokas

Oro pagalvės valdymo blokas (angl. ACU - Airbag control unit) - tai specifinis ECU tipas, apdorojantis signalus, priimtus iš įvairių daviklių išdėstytų automobilyje. Analizuodamas signalus priimtus iš daviklių, valdymo blokas nusprendžia kada reikia išskleisti oro pagalvę. Esant visoms numatytoms sąlygoms, valdymo blokas duoda signalą į atitinkamą  oro pagalvę.

Oro pagalvių tipai
Oro pagalvių tipai

Priekinės oro pagalvės (angl. Front airbag). Į bazinę automobilio komplektaciją pradėtos montuoti 1998 metais. Jos apsaugo automobilio vairuotoją ir keleivį nuo priekinio smūgio, tačiau norint pasiekti efektyvų jų veikimą būtina naudoti saugos diržus.

Šoninės oro pagalvės (angl. Torso airbag). Jos montuojamos arba į duris, arba į šoninę sėdynės dalį ir yra skirtos vairuotojo ir keleivių krūtinės ląstos apsaugai esant rimtam šoniniam smūgiui.

Užuolaidinės oro pagalvės (angl. Curtain airbag). Šio tipo oro pagalvės montuojamos į stogo atramas. Skirtos apsaugoti keleivius nuo šoninio smūgio, taip pat automobilio vertimosi metu.

Skersinės “vamzdinės” oro pagalvės (angl. Tubular airbag). Naudojamos visuose BMW markės auomobiliuose ir yra skirtos apsaugoti galvą nuo šoninio smūgio. Po išsiskleidimo, jos dar 5s. būna prisipūtusios, tam kad apsaugotų nuo galimų sekančių smūgių.

Partneriai