lt
  • en
  • pl
  • ru

Airbag smūgio davikliai

Airbag smūgio davikliai

Smūgio daviklis – įtaisas, dirbantis kartu su valdymo įenginiu (ACU), ir skirtas atpažinti susidūrimą. Jis matuoja susidurimo lygį. Daviklių išdėstymas yra parinktas taip, kad galėtų atpažinti koks tai susidūrimas. Esant staigiam greičio sumažėjimui, daviklio kontaktai susijungia ir siunčia signalą į valdymo įrenginį. Valdymo įrenginys dar tikrina koks yra „saugos“ daviklio signalas. Jei iš pastarojo gaunamas: tada iš valdymo įrenginio siunčiamas signalas, į pagalvės detonatorių. Taigi yra dviejų tipų patvirtinimas davikliai: smūgio ir apsaugos.

Smūgio davikliai dažniausiai yra montuojame šalia radiatoriaus, apsauginių grotelių, variklio gaubto ar kitose galimo smūgio vietose. Galimi atvejai kai montuojamas ne vienas toks daviklis.

Apsaugos daviklių paskirtis patvirtinti, kad įvyko smūgis. Jie dažniausiai montuojami keleivių salone, arba kartu su valdymo įrenginiu.

Davikliai suveikia, jei smūgis nuo centrinės automobilio linijos yra ~30o kampu. Daviklių suveikimui taip pat įtakos turi ir smūgio jėga, kurios dydis prilygsta automobilio judančio 16-24 km/h ir besitrenkiančio į sieną jėgai. Beto davikliai veikia tik esant įjungtam degimui. Įjungus degimą, valdymo įrenginys (ACU) automatiškai patikrina visus daviklius. Jei nors vienas daviklis yra neveikia, tada automobilio prietaisų skydelyje užsidega informacinė lemputė ir perspėja vairuotoją.

Smūgio davikliai dažniausiai būna mechaniniai arba elektromechaniniai. Be mechaninių daviklių naudojami ir elektroiniai.

Oro pagalvių sistemos davikliai gali būti montuojama vienoje zonoje t.y. valdymo įrenginyje. Tai vadinama bendro taško sistema (angl. Single-point system). Arba gali būti montuojama 5 atokesniuose zonose, tai vadinama daugiataškė sistema (angl. Multi-point system).


Partneriai