lt
  • en
  • pl
  • ru

1975 Buick Electra Oro pagalvės „AIRBAG“ veikimo principas

1975 Buick Electra Oro pagalvės „AIRBAG“ veikimo principas

Oro pagalvė (angl. Airbag) – tai prisipučianti pagalvė, kuri montuojama į vairą ar mašinos panelę,  ir susidūrimo metu galinti akimirksniu prisipūsti, taip apsaugodama vairuotoją ar keleivį nuo rimtų sužeidimų. Skirtingai nuo saugos diržų, oro pagalvė laikoma pasyviu saugumo įrenginiu, nes jai aktyvuoti nereikalingas joks papildomas automobilio vairuotojo ar keleivio veiksmas.

Oro pagalvių sistema (angl. Airbag system) susideda iš 4 dalių:
 

  1. Pati oro pagalvė. Ji gaminama iš nailoninės medžiagos ir montuojama į vairą, automobilio panelę, duris ar sėdynes.
  2. Davikliai. Jų paskirtis yra fiksuoti, kada reikia išskleisti pagalves. Išsiskleidimas įvyksta tada, kai sensorių veikia jėga, kurios dydis yra didesnis už jėga, lygią automobiliui, važiavusiam 16-24 km/val. greičiu, ir atsitrenkusiam į plytų sieną.  Tuo momentu mechaninis jungtukas sujungia grandinę ir įspėja kompiuterį apie įvykusį susidūrimą. Jis savo ruožtu nusprendžia kurią oro pagalvę išskleisti.
  3. Oro pagalvės pripūtimo sistema (angl. Inflation system). Pripūtimo sistemos užduotis - gavus atitinkamą signalą, pripūsti oro pagalvę. Toks pripūtimas įvyksta vos per 1/20 s. Pagalvei pilnai prisipūtus, ji greitai išsileidžia, nes pagalvėje yra daugybė mažų skylučių. Tai reikalinga tam, kad apsaugojusi žmogų ji leistų jam pajudėti.
  4. Oro pagalvės valdymo blokas (angl. ACU - Airbag control unit). Tai įrenginys, kuris analizuoja gautus signalus iš sensorių ir nusprendžia, koks įvyko smūgis. Tada jis siunčia signalą į atitinkama pagalvę ir ją išskleidžia. Šiuolaikiniuse automobiliuose naudojamos protingos sistemos (angl. Smart system), kurios analizuoja smūgį, vairuotojų ir keleivių padėtį, jų masę ir kt.

Partneriai